My experience includes private and family therapy, assessment and treatment of parent-child relationship, adoptive and foster parenting counselling.
In my work I apply various methods, primarily, Solution Focused Brief Therapy (SFBT), CBT and art therapy according to the needs of the diverse clients.
In developing
The blog is currently under development.
Принципы гуманистического подхода
Гуманистическая психология – это направление в западной психологии, главной ценностью которого является личность как уникальная целостная система, представляющая собой «открытую возможность» самоактуализации, характерной только для человека.
Когнитивно-поведенческая терапия (КПТ) помогает людям выявлять и изменять неэффективные привычки, связанные с мышлением, поведением, отношениями с другими, и заменить их на более полезные. КПТ хорошо работает при лечении тревоги и депрессии, например, помогает распознавать и отслеживать негативные мысли и шаблоны поведения, которые усиливают депрессивное состояние, и отказываться от них.
Арт терапия
Арт-терапия - это направление в психотерапии и психологической коррекции, в котором клиент решает свои психологические проблемы через процесс творчества. Важно понимать, чтоарт-терапия — это не только рисование (или изотерапия), а множество разных видов: драматерапия, библиотерапия, песочная терапия, куклотерапия, музыкотерапия, сказкотерапия, артлоготерапия, танцедвигательная терапия и т.д.
Интегративная психология предполагает максимальное использование возможностей основных направлений психологии, что помогает выбрать нужный метод для разрешения конкретной ситуации клиента
Association for Cognitive Behavioral Therapy (ACBT)
Membership in the Association for Cognitive Behavioral Therapy (ACBT).
2018-2019
2018-2019
Russian Medical University named after N. I. Pirogov
Department of Psychotherapy
Professional retraining program in Clinical Psychology
2015-2017
2015-2017
Moscow State University of Psychology and Education
Faculty of Developmental Psychology
M.A. with honors. Master's thesis: "Attachment of a child of preschool age to foster parents in a foster family"
1991-1995
1991-1995
Moscow Pedagogical State University
Romance and Germanic Languages
English teacher
Additional Education
05.2019 - "Institute of Defectology and Medical Psychology". Neurorehabilitation program (72 hours)
01.2020 - 03.2020 - Infourok LLC. Program "Cognitive Behavioral Therapy for Children and Adolescents" (72 hours)
11.2022 "Doll making in Art therapy for Children and Adults" Institute for practical Psychology "Imaton" (24 hours)
10.2023 "Self-harm and Suiсidal Behaviour in children: diagnosis, prevention and therapy" "Russian Medical Academy of professional Education" (36 hours)
12.2017 - "Institute of Special Pedagogy and Psychology". "On the border of neurology and pedagogy: how to help the child's brain?", (8 hours)
08.2019 - "Association of Kinesiology", introductory course on brain gymnastics "Brain Gym"
11.2019 - Fund "Volunteers to help orphans", the program "Children to the family. Preparation and support of foster families” (32 hours)
04.2021 - Association of Parents and Children with Dyslexia. English for children with learning difficulties. Multisensory approach”, webinar
02.2022 Association of Parents and Children with Dyslexia, "Global Reading in the process of teaching children with dyslexia and disabilities"